بنیاد مستضعفان از موزه تخصصی آینه و روشنایی یزد حمایت کرد

به گزارش ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی از اجرای دو فاز عملیاتی توسط بنیاد مستضعفان در موزه تخصصی آینه و روشنایی یزد خبرداد.

«سیدمصطفی فاطمی» از حمایت بنیاد مستضعفان به دنبال سفر رییس این بنیاد به یزد خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفت: پرویز فتاح در سفر خود به یزد و بازدید از مجموعه موزه تخصصی قصر و آینه قرار شد تا با اعتباری 20 میلیارد تومانی این موزه را که از متعلق به این نهاد است، مرمت و به استانداردهای بالایی برساند.

وی با بیان این که فاز اول و دوم حمایت‌های بنیاد شامل مرمت و سپس ایجاد ساختمانی در مجاورت این بنای تاریخی و در زمین مجاور متعلق به همین ملک است، تصریح کرد: قرار است در مجاورت این بنای تاریخی در فاز دوم بخش جدیدی الحاق شود که موزه‌ای مدرن و تکمیل کننده این موزه خواهد بود.

این مسئول با تاکید بر این که بخشی از اموال بنیاد مستعضعفان نیز به این موزه در روزهای آتی افزوده خواهد شد، گفت: قرار شده تا بخشی از آینه‌های تخصصی گنجینه بنیاد نیز به این موزه افزوده شود و اموال میراث فرهنگی نیز در این مجموعه حفظ خواهد شد.

فاطمی از نگاه حمایتی بنیاد مستضعفان نسبت به گردشگری و میراث فرهنگی یزد یاد کرد و گفت: با توجه به تنوع و گستردگی فعالیت‌های بنیاد، امیدوار هستیم که این همکاری و نگاه ستودنی در یزد خصوصا در توسعه گردشگری موثر و مداوم باشد.

گفتنی است که طی سه سال گذشته به علت بدهی میراث فرهنگی به بنیاد، این موزه توسط این نهاد پلمب شده بود اما امروز شاهد همکاری و برنامه‌های توسعه‌ای بنیاد برای این مجموعه هستیم.

لازم به ذکر است این پروژه تحویل موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان قرار گرفت و مراحل مقدماتی آن در دست اقدام است.