مرکز فرهنگی موزه ملی هنرهای اصفهان – موسسه فرهنگی موزه ها

مرکز فرهنگی موزه ملی هنرهای اصفهان

موزه‌ی ملی هنرهای اصفهان، هم‌زمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان، در بنایی تاریخی متعلق به اواخر دوره‌ی قاجاریه افتتاح شد.

موزه ها / مرکز فرهنگی موزه ملی هنرهای اصفهان

مرکز فرهنگی موزه‌ی ملی هنرهای اصفهان، هم‌زمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان، در بنایی تاریخی متعلق به اواخر دوره‌ی قاجاریه افتتاح شد.
این مرکز که جلوه‌گاهی از هنرهای مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر است، بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.
این مرکز از دو طبقه و شش گذر تشکیل شده است و هر گذر مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنرمندان و مکتب‌های هنری اصفهان را به نمایش می‌گذارد.
مرکز فرهنگی موزه‌ی ملی هنرهای اصفهان گنجینه‌ای بی‌نظیر از آثار لاکی که جز کامل‌ترین و منحصربه‌فردترین مجموعه‌ها در سطح استان و حتی کشور است را شامل می‌شود.
این مرکز در تلاش است با معرفی هنرمندان و مکاتب هنری اصفهان، علاوه بر نگهداشت و نمایش آثار شاخص، زمینه‌ی معرفی، پژوهش و بهره‌مندی همه‌ی گروه‌های سنی جامعه از این آثار را فراهم کند.
امید است این موزه بتواند علاوه‌بر تأثیرگذاری بر جوامع هنری-علمی، جایگاه جهانی هنرهای سنتی اصفهان و ایران زمین را اعتلا بخشد.

مرکز فرهنگی موزه ملی هنرهای اصفهان گنجینه‌ی بدیع و رنگارنگی از هنرهای مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر را در خود جا داده و دارای بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی است.

فضای موزه بیش از ۱۰۰۰ مترمربع بوده و از شش گذر تشکیل شده است.

در « گذر تاريخ » آثاری چون تیغه‌های سنگی از دوره‌ی پارینه‌سنگی و نوسنگی متعلق به ۵۰ هزار سال قبل به نمایش درآمده است. زیورآلات، سفال‌ها، شیشه‌ها و سکه‌های تاریخی از دیگر آثار شاخص این گذر هستند.

در « گذر رزم » آثار برجسته‌ای هم‌چون شمشیرهای شاه عباس کبیر – که ساخت دست استادان اصفهانی هستند- گرزها، تبرزین‌ها و نخستین تفنگ‌های ساخت اصفهان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در « گذر مشق و نقش » نقاشی‌های لاکی قاجاری و مجموعه‌ی نفیسی از قلمدان‌های ساخت اصفهان در کنار آثار خوش‌نویسی استادان نام‌آوری هم‌چون میرعماد و گلستانه به چشم می‌خورد.

در « گذر رَسام » آثار هنرمندان معاصر اصفهان هم‌چون میرزا آقا امامی، حاج مصورالملکی و حسین خطایی به نمایش گذاشته شده است.

در « گذر تار و پود » نمونه‌های نفیسی از هنر چیت‌سازی، فرش‌بافی و لباس‌های تاریخی دوره‌ی قاجاریه جلب توجه می‌کند.

در « گذر چهارباغ » جلوه‌ی بی‌نظیری از آثار فلزکاری، میناکاری، خاتم‌کاری و هم‌چنین نقاشی هنرمندان برجسته‌ای هم‌چون فرشچیان، خاچاطوریان و سُمبات در پیش چشم مخاطب قرار گرفته است.

بازدید گروهی:
بازدید گروه‌های بالای 10 نفر (دانش‌آموزی و دانشجویی) نیاز به هماهنگی دارد.
شماره جهت هماهنگی 03132372526
محدودیت‌ها:
خوردن و آشامیدن در فضای داخلی موزه ممنوع است.
عکاسی با فلش ممنوع است.

خواهشمند است به موارد زیر توجه فرمایید:
لطفا فاصله‌ی 50 سانتیمتری از ویترین‌ها و موانع را رعایت کنید.
لطفا کیف، پالتو و سایر وسایل خود را در داخل کمدهای رایگان که برایتان در نظر گرفته شد است قرار دهید.
تمام مسیرهای بازدید با علایم راهنمایی مشخص شده است. لطفا به آنها توجه کنید و نسبت به رعایت‌شان اهتمام ورزید.

مسیرهای دسترسی به موزه:

مسیر1(مترو):ایستگاه انقلاب پیاده شوید، وارد خیابان عباس آباد شوید بعد از خیابان عباس آباد دویست متر به سمت موزه پیاده روی کنید.

مسیر2(اتوبوس): خط 91(ملک شهر –صفه) ایستگاه عیسی بن مریم(ع) پیاده شوید به سمت خیابان عباس آباد بروید، دویست متر به سمت موزه پیاده روی کنید.

مسیر3(تاکسی): خیابان شمس آبادی، تقاطع عباس آباد پیاده شوید، دویست متر به سمت موزه پیاده روی کنید.

تعرفه بلیت:

  • بها بلیت بازدید کنندگان داخلی تمام بها 28 هزار تومان
  • بها بلیت تخفیف دار20 هزار تومان
  • بها بلیت بازدیدکنندگان خارجی 500 هزار تومان


  • ساعات بازدید:

    همه‌روزه از 9 صبح تا 17:30 عصر بجز شنبه ها

  • شماره تماس:

    شماره تماس مستقیم: 32372526-031 ارتباط شبانه روزی با سامانه2720

  • آدرس:

    اصفهان-خیابان عباس‌آباد، حد فاصل خیابان آذر و خیابان آیت‌الله شمس آبادی، نبش کوچه مسرور پلاک 33