مدیر توسعه گروه موزه‌های دفینه از اضافه شدن ۴ موزه دیگر به این گروه خبر داد و گفت: برخی از این موزه‌ها در مرحله اجرایی و برخی دیگر در مرحله امکان سنجی قرار دارند.
به گزارش روابط عمومی گروه موزه‌های دفینه؛ گروهی از خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، به همراه عکاسان و فعالان حوزه میراث فرهنگی در فضای مجازی از موزه‌های دفینه دیدن کردند.
در کنار این بازدید، نشستی با مدیر پردیس موزه‌ای و مدیر توسعه گروه موزه‌های دفینه برپا شد. خبرنگاران نیز سوالاتی درباره موزه‌ها پرسیدند و پاسخ گرفتند.
در این نشست؛ محسن قانونی مدیر توسعه گروه موزه‌های دفینه از وجود ۱۳ موزه در این گروه خبر داد و گفت: این موزه‌ها در شهر تهران، رامسر، یزد و اصفهان قرار دارند. قرار است موزه‌های دیگر نیز راه اندازی شود. مانند موزه تار و پود یا گنجینه بافته‌های کویر ایران که در شهر یزد مراحل اجرایی را می‌گذراند و طبق برنامه ریزی ها قرار است همزمان با هفته میراث فرهنگی در سال آینده در کارخانه ریسندگی جنوب یزد آماده بازدید شود.
وی گفت: در شهرهای کمتر برخوردار برای ایجاد موزه ورود پیدا کرده ایم. این رویکرد بر اساس رسالت اجتماعی بنیاد و در راستای کاهش استضعاف فرهنگی این نواحی از سوی مدیر  عامل موسسه در سطح کلان پیگیری و ابلاغ می شود. 
قانونی بیان کرد: در شهر رامسر پروژه هتل قدیم در مرحله مرمت قرار دارد و تا سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد. با همکاری شهرداری شیراز، موزه ملی فرهنگ و هنر ایجاد خواهد شد. همچنین در شهر بیرجند استان خراسان جنوبی پردیس موزه ای باغ ایرانی به گروه موزه‌های دفینه اضافه خواهد شد.
مدیر گروه توسعه گروه موزه‌های بنیاد گفت: امکان سنجی می‌کنیم که در شهر تبریز موزه فرش راه اندازی شود. اگر موانعی وجود نداشته باشد؛ برخی از این موزه‌ها طی امسال و سال آینده افتتاح خواهند شد.
وی افزود: شاید کمتر از ۵ درصد از آثار مخازن ما به نمایش درآمده باشد بقیه آثار در مخازن قرار دارد. هدف ما نمایش آثار خزانه هاست.
قانونی درباره فرایند اصالت سنجی آثار نیز گفت: کارگروه اصالت سنجی یکی از ارکان رویکرد علمی گروه موزه‌های دفینه در قبال اشیا موزه ای است. تمام اشیایی که وارد موزه‌ها می‌شوند؛ فرایند اصالت سنجی را طی می‌کنند. تا در نهایت مطمئن شویم که آن اثر اصیل بوده و بعد به نمایش درآید. اگر اثری دارای شک و شبهاتی باشد تمام فرایند اصالت سنجی تا رسیدن به نتیجه ادامه پیدا می‌کند. سیاست ما در قبال آثار انتخابی، گزینش اشیا تاریخی و هنری با اصالت قطعی است.