دومین شماره از اولین دو فصلنامه علمی و تخصصی گروه موزه‌های دفینه با عنوان «بنیان هنر» جستارهای موزه داری، مرمت، باستان شناسی و تاریخ هنر منتشر و طی مراسمی با حضور نویسندگان مقالات، رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی گروه موزه‌های دفینه؛ مراسم رونمایی از دومین شماره فصلنامه بنیان هنر در موزه هنر ایران درحالی برگزار شد که تعدادی از نویسندگان این شماره به ارائه توضیحی درباره مقالات چاپ شده خود در این نشریه پرداختند.
در مراسم رونمایی که جودکی عزیزی، محسن قانونی، خواجه وند معاون اداری و مالی و علی مقیمی معاون راهبری موزه‌ها به همراه نویسندگان برخی از مقالات و مدیران موزه هنر ایران حضور داشتند؛ محسن قانونی مدیر توسعه گروه موزه‌های دفینه گفت: در حوزه توسعه ساختاری و فیزیکی در موسسه پیشرفت داشته‌ایم بنابراین باید در حوزه علمی نیز این اتفاق رقم می‌خورد و فعالیت‌هایی انجام می‌شد.
در ادامه خواجه وند معاون اداری و مالی بیان کرد: ما در نظر داشتیم تا مقالات در این شماره از نشریه متنوع باشد و جامعه مخاطب بزرگ‌تر شود. بعد از انتشار اولین شماره، نشست‌هایی با هیات تحریریه داشتیم. جز به جز شماره اول تجزیه و تحلیل شد و تلاش کردیم شماره دوم پربارتر و خالی از خرده اشکالات شماره اول باشد. بنابراین می‌خواهیم تا شماره بعدی بهتر شود و بتوانیم در آینده گرید علمی را از وزارت علوم بگیریم.
این شماره از فصلنامه بنیان هنر به مدیرمسئولی قاسم خواجه وند زریری، سردبیری محسن قانونی، با مدیریت اجرایی اسد الله جودکی عزیزی و همکاری هیات تحریریه برای دو فصل پاییز و زمستان منتشر شده است و کارشناسانی به عنوان داوران داخلی و خارجی همکاری کرده‌اند همچنین ۱۲ مقاله نیز منتشر شده است.
این مقاله‌ها عبارتند از: باززنده سازی باغ محله‌های تاریخی؛ الزام طرح‌های توسعه اجتماعی پایدار شهری توسط سید اکبر شفائی، بررسی ساز و کار برجسته سازی اخبار اقدامات اصلاحی دولت شریف امامی در مطبوعات توسط سید هادی موسوی، بررسی و مطالعه طومار موجود در موزه هنر جهان توسط پرنیان شکاری، پژوهشی در مجسمه دو طرفه «بودا بودی ساتوا» موجود در موزه هنر جهان توسط مهدی شیخ زاده بیگلری و علی میانرودی، تحلیل عناصر بصری در بافته‌های عشایر بختیاری توسط مصطفی رستمی، هنگامه شاهقلی دستگردی، حفاظت و استحکام بخشی الواح با ملاط گل مسلح نوشته افشین ابراهیمی، خوانش شمایل حضرت امیر و حسنین (ع) متعلق به موزه هنر ایران نوشته محسن قانونی، زیبایی شناسی تطبیقی نمونه کاشی‌های زرین فام منقوش نوشته سمانه صادقی مهر،کاربرد استفاده از مدل سازی سه بعدی و چاپگر سه بعدی FDM در مرمت نوشته جلیل اسماعیل نژاد تیمورآبادی و مهدی رازانی، گونه شناسی شکل و نگاره سفالینه سیلوئت در سده‌های میانی نوشته مجید حاجی تبار و زهره کتوئی زاده، مطالعه سفال‌های هزاره چهارم پیش از میلاد محوطه تل ابلیس نوشته سید محمدامین امامی و یاسین صدقی و مطالعه و معرفی جام یا طاس باطل السحر نوشته اسد الله جودکی عزیزی.