تکمیل مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال در نیمه نخست سال بعد/ فعالیت کارگاه‌ها بصورت شبانه روزی و بدون تعطیلی

رئیس محترم بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی در منطقه ۲ آزادراه تهران شمال با بیان اینکه کار در این قطعه به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد، مسیر رفت در منطقه ۲ آزادراه تهران شمال طی نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تکمیل شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، آقای سید پرویز فتاح در حاشیه بازدید از منطقه 2 آزادراه تهران شمال با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل این پروژه اظهار کردند: اوایل تیر ماه و پس از بازدید مشترک با وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه از این قطعه، عملیات عمرانی ما بر روی قطعه دو متمرکز شد و با توجه به انجام تعهدات مالی از سوی آقای نوبخت و همچنین انجام تعهدات مالی از سوی بنیاد، این پروژه از لحاظ تامین منابع مالی مشکل خاصی ندارد.

رئیس محترم بنیاد مستضعفان اضافه کردند: بر اساس توافق انجام گرفته مقرر شده تا در نیمه نخست سال آینده، یک مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران شمال تکمیل شود.

ایشان گفتند: امیدواریم بتوانیم روند احداث و تکمیل تونل 6400 متری البرز را زودتر از موعد مقرر تکمیل کنیم و این درحالی است که همکاران ما در این پروژه، کارگاهی به طول 22 کیلومتر احداث کرده اند که 16 کیلومتر آن تونل و 2 کیلومتر آن به صورت پل است و همکاران ما به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در حال فعالیت هستند.

آقای مهندس فتاح با بیان اینکه مردم از قطعه نخست آزادراه تهران شمال رضایت داشته اند گفتند: با توجه به اینکه با بهره برداری از منطقه نخست آزادراه تهران شمال، هموطنانمان دسترسی ایمن تر و سریع تر به شمال کشور پیدا کردند و با تکمیل روند اجرایی فاز دوم آزادراه، مسیر تهران به چالوس کوتاهتر خواهد شد و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می شود.

رئیس محترم بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه از تمام ابتکارات مهندسی کشور برای احداث تونل های آزادراه استفاده شده است گفتند: این تونل ها برای نخستین بار در کشور احداث می شود و به صورت 2 طبقه است که در طبقه دوم، تاسیسات و جت فن ها احداث می شود و با احداث این تونل های 2 طبقه، حتی در صورت قفل شدن خودروها در ترافیک تونل، تهویه به صورت کامل انجام می شود و بالاترین استانداردها در تهویه هوای تونل ها، روشنایی ها و هدایت آب در این مسیر مد نظر قرار گرفته است.

آقای مهندس فتاح افزودند: به لطف خداوند تمام طراحی ها و فعالیت های اجرایی در این منطقه از آزادراه، به دست مهندسان ایرانی و نیروهای متخصص کشورمان در حال انجام است و خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در مسیر منطقه 2 آزادراه تهران شمال وجود ندارد.

ایشان با اشاره به سهم دولت و بنیاد مستضعفان از هزینه 2 هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران شمال گفتند: در توافقی که با آقای نوبخت و وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد سهم دولت و بنیاد مستضعفان از هزینه 2 هزار میلیارد تومانی این پروژه بطور برابر باشد و سهم هریک معادل یک هزار میلیارد تومان بود.

آقای مهندس فتاح خاطرنشان کردند: خوشبختانه تا این مرحله، بنیاد مستضعفان و دولت به تعهدات مالی برای تامین هزینه های احداث این منطقه از آزادراه به طور کامل عمل کرده اند و هیچ مشکلی تا این لحظه وجود ندارد و عزم دولت و بنیاد مستضعفان برای تکمیل مسیر رفت در منطقه 2، جدی است.

رئیس محترم بنیاد مستضعفان در پایان ابراز امیدواری کرد که مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران شمال طی نیمه نخست سال 1400 تکمیل و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام