موزه خودروهای تاریخی ایران در سطح بین المللی قابل توجه است/ نشان دادن میراث شاهان با انتقاد از عملکرد آنها منافاتی ندارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران گفت: این خودروها به لحاظ تاریخ صنعت، بسیار ارزشمند است چراکه بعضا این خودروها تنها نمونه در دنیا هستند و این موزه حتما در سطح بین المللی قابل توجه خواهد بود و حتما بخش زیادی از گردشگران خارجی، علاقمند به بازدید از این موزه هستند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاح موزه خودروهای تاریخی ایران با تقدیر از گردآوری این خودروهای تاریخی در این موزه، اظهار کرد: این کار ارزشمندی بود که بنیاد مستضعفان در کنار تمام خدماتی که به محرومان ارائه می دهد، این اقدام فرهنگی را نیز رقم زد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ما در حوزه خودرو، نزدیک به 274 خودرو با پلاک تاریخی در کشور داریم که قدمتی بالای 50 سال دارند و طبق آیین نامه خاصی، این پلاک را دریافت کردند و 1800 خودرو نیز در نوبت اخذ پلاک تارخی هستند و در کشور 12 تا 14 هزار خودروی تاریخی داریم که 3 تا 4 هزار خودرو، مشمول دریافت پلاک تاریخی می شوند.

ضرغامی با بیان اینکه برخی از این خودروهای تاریخی در اختیار مردم است و باید برای آنها فکری کرد گفت: متاسفانه زمانی که ما می خواهیم به مردم فکر کنیم، یک عده سعی در 2 قطبی سازی دارند و می خواهند منافع مردم را در مقابل حفظ میراث فرهنگی قرار دهند و انشالله ما این موضوع را حل و فصل می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در عین نشان دادن میراث تاریخی، رفتار شاهان را نیز نقد کنیم گفت: ما ابنیه شاهان را نشان می دهیم و در مقابل باید رفتار شاهان را نیز باید نقد کنیم چراکه این انتقاد مانع شود که خدای ناکرده فردا روز، ما نیز دچار چنین رفتاری شویم.

ضرغامی با اشاره به نمایش خودروی آموزشی رضا پهلوی در این موزه که ساخته 3 کمپانی بزرگ خودروسازی بزرگ دنیا است، گفت: سه خودرو ساز بزرگ دنیا در یک پروژه مشترک، یک خودرو ساختند آن هم فقط برای آموزش فرزند محمدرضا پهلوی و او نیز با افتخار نسبت به این خودرو، فخر می فروخت؛ درحالی که سوال اصلی اینجا است که هزینه این خودرو از کجا آمده است؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر پذیرش اسلام از سوی ایرانیان که توانست با تسخیر قلوب مردم ایران، در دل ها بنشیند گفت: ما نباید میراث شاهان و اشیاء گرانبهای باقی مانده از آنها را فراموش کنیم ولی نباید در نقد شاهان و رفتار آنها نیز صدایمان بلرزد چراکه انتقاد از عملکرد این شاهان، هیچ منافاتی با ارزشمند دانستن میراث تاریخی کشور ندارد.

وی با بیان اینکه این موزه برای برخی ها که علاقمند به خودرو هستند بسیار ارزشمند است گفت: این خودروها به لحاظ تاریخ صنعت، بسیار ارزشمند است چراکه بعضا این خودروها تنها نمونه در دنیا هستند و این موزه حتما در سطح بین المللی قابل توجه خواهد بود و حتما بخش زیادی از گردشگران خارجی، علاقمند به بازدید از این موزه هستند.