موزه جهانی آرمیتاژ سن پترزبورگ در ماه ژوئیه اعلام کرد که در حال بررسی امکان نشر NFT ها (رمزهای غیرقابل معاوضه) برای آثار هنری که در کلکسیون گسترده خود دارد می باشد.

NFT ها روشی دیجیتال هستند که حفظ مدرک مالکیت هر دارایی دیجیتال را ممکن می سازند. NFT همانند رمزارزها با استفاده از فناوری بلاک چین می تواند به موزه کمک کند نسخه های منحصر به فرد آثار هنری اش را به فروش برساند. اگرچه موزه آرمیتاژ قصد ندارد آثار اصل خود را به فروش برساند اما نسخه های دیجیتال می تواند برای گالری درآمدزایی کند. با این حال، نسخه های دیجیتالی تصاویر براحتی قابل کپی برداری هستند. آنچه منتشر خواهد شد و مالکان احتمالی انتظار می رود برای آن پیشنهاد قیمت بدهند NFT مرتبط است.

موزه آرمیتاژ مذاکرات با Binance، یک بورس رمزارز که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، را شروع کرده تا جزئیات بیشتر پروژه را مشخص کند. گروه مدیریت موزه امیدوار است با ایجاد نسخه های دیجیتالی منحصربفرد از آثار خود و ایجاد NFT برای نشان دادن اصالت آنها به تامین مالی بپردازد. اما مطابق با مقررات دارایی های دیجیتال روسیه، لازم خواهد بود موزه روسیه اطمینان حاصل کند NFT های پیشنهاد شده از این قوانین معاف هستند. به گزارش  Museums Next در ماه می، گالری اوفیزی در فلورانس، دونی توندو، نقاشی میکلانژ موجود در کلکسیون خود را به صورت دیجیتال اسکن کرده است. بعد از فروش موفقیت آمیز NFT آن اسکن، گالری اعلام کرد که فروش بیشتر این رمزها ادامه خواهد داشت. بدون شک سایر موزه ها و گالری ها این الگوی ایجاد شده توسط اوفیزی را مشاهده کرده اند و به دنبال راه هایی برای انجام چنین کاری هستند.

منبع:www.museumsnext.com