مرکز فرهنگی موزه ای نور و روشنایی یزد به مناسبت روز شعر و ادبیات آیینی و ایام ماه محرم مراسم پرده‌خوانی را با محوریت تابلو سقای کربلا اثر استاد صادق تبریزی برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی گروه موزه های دفینه؛ پردیس فرهنگی و موزه‌ای نور و روشنایی در نظر دارد با توجه وجود تابلوی ارزشمند با عنوان سقای کربلا اثر صادق تبریزی در این مرکز و با هدف زنده نگه‌داشتن هنر نقالی و نقش آن در حفظ شعائر و ارزش‌های دینی و آشنایی نسل جوان با این مهم ، اقدام به برگزاری مراسم نقالی و پرده خوانی با محوریت تابلوی یاد شده کند.
این مراسم طی دو روز در تاریخ ۲۸ تیرماه (اول محرم) چهارم مرداد ماه(هشتم محرم) از ساعت ۱۱ در موزه نور و روشنایی شهر یزد برگزار می‌شود.

توصیف و تحلیل اثر توسط دکتر علیرضا تقی زاده کارشناس راهنمای موزه و پژوهشگر تاریخ تشیع در ایران انجام خواهد شد همچنین سید علی موسوی نیز پرده خوانی می‌کند.

این تابلوی رنگ روغن روی بوم با موضوع حضرت ابوالفضل سقای کربلا؛ تنها نقاشی به سبک قهوه خانه ای موزه است که اکنون در رواق نور قابل بازدید است.

موزه نور و روشنایی شهر یزد در عمارت معروف به قصرآینه اردیبهشت ماه امسال 1401 برای نمایش آثار و اشیاء تاریخی و فرهنگی با محوریت جنبه های نمادین، بصری، کاربردی و معنوی نور افتتاح شد.
این موزه راوی هزاران سال حضور نور و نور افزا در اندیشه، فکر، فلسفه و یا زندگی روزمره بشر است. فضاهای نمایشی موزه دربرگیرنده چند بخش با عنوان های عتیق، خمسه، افرنگ، نور، مشکات، مخمل، منظر، آینه و آبگون است. این مرکز با هدف ارائه خدمات فرهنگی، برنامه ریزیهای آموزشی و پژوهشی پذیرای علاقه مندان به تاریخ فرهنگ و هنر خواهد بود.