تجلیل از بازنشستگان و معرفی موزه‌های برتر در سال گذشته
نخستین رویداد سالانه گروه موزه‌های دفینه با عنوان «مهرواره هدف» همزمان با سال کاری جدید موزه‌ها برگزار شد و از بازنشستگان و برگزیدگان موزه‌ای در سال گذشته تقدیر به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی گروه موزه‌های دفینه؛ رویداد سالانه گروه موزه‌های دفینه با شعار هم افزایی، دانش محوری و فرهنگ مداری و با عنوان «نخستین مهرواره هدف» هم‌زمان با سال جدید کاری در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد. در این نشست محمدحسین پورتقی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان، فاضل نظری مدیرعامل مؤسسه و جمعی از کارکنان، رؤسا و مدیران گروه موزه‌های دفینه حضور داشتند.
در این برنامه، آئین تکریم از بازنشستگان سال موزه‌ای نیز انجام شد و از پریسا اندامی، وحید احمدی پور، مجید حاجی تبار، علی اکبر خواجه وند زریری، علی احمد شکوری، محمدرضا شکوفی، مهشید صارمی، بهمن طاهریان، پرویز کلاته، محمدرضا کاظمی نیا و هما مسلمی به واسطه تلاش صادقانه طی سال‌ها فعالیت در عرصه موزه داری تجلیل شد.
در ادامه، محمد حسین پورتقی درباره تلاش برای بهره برداری درست از مکان‌های ساخته شده جدید تاکید کرد و گفت: اکنون فصل جدید بهره برداری و موزه داری و فرصتی برای ارائه بهتر است. اینکه مؤسسه موزه‌ها زیرمجموعه هلدینگ گردشگری قرار گرفته برای ما لذت بخش است. چون در این فضا بهتر می‌توان هم افزایی کرد.
همچنین فاضل نظری در سخنرانی خود به موضوع محقق شدن پیش بینی درآمد سال گروه موزه‌های دفینه در ماه مرداد اشاره کرد و از تلاش همکاران خود در رسیدن به اهداف مؤسسه تشکر و قدردانی کرد.
در این مراسم، موزه‌های برگزیده براساس شاخص‌های تعیین شده معرفی شدند. موزه نور و روشنایی یزد در دو شاخص توسعه مخاطبان و شاخص افزایش بهره وری به عنوان موزه برگزیده معرفی شد. پردیس موزه‌ای دفینه نیز عنوان موزه برگزیده را در شاخص ایده‌ها و رویدادهای مؤثر به دست آورد.