تعدادی از خودروهای نمایش داده شده در سریال تلویزیونی هزار دستان از جمله خودروی خان مظفر و خودروی مفتش شش انگشتی در موزه خودروهای تاریخی ایران نگهداری می شوند.
به گزارش روابط عمومی گروه موزه های دفینه؛  سریال تلویزیونی هزار دستان از جمله سریال های مشهوری است که  دوران پایانی حکومت قاجار و آغازین حکومت پهلوی را روایت می کند. این فیلم به زندگی خان مظفر و رضا خوشنویس و حوادث آن روزگار می پردازد روزگاری که ایران درگیر روی کار آمدن حکومت پهلوی با کودتای انگلیسی 1299 شمسی و حضور نیروهای متفقین در خلال جنگ جهانی دوم می شود.

 علی حاتمی در ساخت این فیلم که به مدت 8 سال، بین سالهای 1358 تا 1366 شمسی، به طول انجامیده، وضعیت اجتماعی و تحولات مدرنیته ایران را در کنار روایتهای تاریخی به نمایش گذاشته است.

 از آن جمله میتوان به گسترش خودروهای شخصی، وجود خیابانهای سنگفرش و ماموران راهنمایی و رانندگی در خیابان ها، سالن سینمای عمومی با اکران فیلم به زبان فارسی، هتل، رستوران و کافه به سبک غربی و اجرای قانون سرشماری اشاره کرد. 

در صنعت سینما، استفاده از خودروهای قدیمی در صحنه پردازی فیلمهای تاریخی کاری بسیار معمول و متداول است. خودرو میتواند یکی از ابزارهای تاریخ گذاری در روایت فیلم ها باشد که به تماشاگر می گوید در آن دوران چه خودروهایی وارد ایران شده، چه خودروهایی در خیابان های شهر در رفت و آمد کرده  و چه طیف افرادی توانایی خرید خودرو را داشتند. از نکات بسیار مهم در سریال هزار دستان استفاده از خودروهایی است که هم اکنون در موزه خودروهای تاریخی ایران نگهداری می شود. از آن جمله می توان به 

رولز-رویس فانتومI، اُپل تایپ 1190، آستین FX3، آستین 10 کمبریج، سیتروئن تایپ II سری BL، سیتروئن تایپ II سری B، ام جی تایپ B، فورد مدل A و بنز دست ساز مدل 170 اشاره کرد. 

در این فیلم خودروی لوکس و لیموزین رولز-رویس فانتومI توسط خان مظفر استفاده شده است. خانی از دوره قاجار، که زمانی والی کرمان بوده و محل اسکان او در بهترین هتل شهر یعنی همان گراند هتل است. تمامی فانتوم های تولیدی شرکت رولز-رویس دست ساز و با استفاده از مواد و متریال مرغوب ساخته شده است.

به همین دلیل قیمت بالایی داشته و تنها طبقه اشراف امکان خرید آن را دارند. مفتش شش انگشتی از خودروی ام جی تایپ B، و رئیس نظمیه از خودروی فورد مدل A استفاده می کردند. شرکت های فورد و ام جی در جرگه اولین شرکت های خودروسازی به حساب می آیند که فعالیت مونتاژ خودرو را آغاز کردند تا خودروهایی با قیمتی پایین تر برای طبقه متوسط آن زمان عرضه شود. 

در بسیاری از صحنه های سریال هزاردستان یکی از موارد مهمی که به چشم می خورد عبور و مرور خودروها در سطح شهر و سازماندهی تردد آنها توسط نیروهای نظمیه وقت است که این خود نشان دهنده تلاش جامعه آن زمان برای پیاده سازی سبک مدرنیته است.