باغ بامبوی هزار متر مربعی که به صورت طبیعی مسقف شده در کنار چشمه آب یکی از جاذبه های پردیس موزه ای شهدای رامسر است .
به گزارش روابط عمومی گروه موزه های دفینه؛ شاید بیشتر تصاویر باغ بامبو را در کشورهای آفریقایی و جنوب شرقی آسیا و ژاپن دیده بودید اما این بار برای دیدن باغ بامبو از نزدیک به کاخ رامسر بروید. بیش از هزار متر مربع مساحت باغی است که در محوطه کاخ ایجاد شده و حالا یکی از زیباترین بخش‌های پردیس موزه‌ای شهدای رامسر است.
در دوره پهلوی دوم در کنار گونه‌های متنوع گیاهی، یک نمونه گیاه بامبو در این مجموعه به دلیل وجود چشمه آب طبیعی در آن منطقه که از کوه مشرف به باغ سرچشمه می‌گیرد و مناسب بودن این محیط برای رشد و پرورش گیاه بامبو، کاشته شد.

سال ۱۳۹۵ با تکثیر این گونه گیاهی در اطراف چشمه، محیطی محصور شده از بامبو برای بازدید علاقه‌مندان ایجاد شد که در کنار بازدید از باغ موزه گیاه‌شناسی، فرصتی برای بازدید از باغ بامبو به عنوان بخش اصلی باغ‌موزه فراهم کرده است . این باغ به دلیل زیبایی منحصر به فرد، بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار دارد.

بامبو گیاهی همیشه سبز، خودرو، مقاوم و مستحکم است. سرعت رشد بالایی دارد و ارتفاع آن به 40 متر یا بیشتر هم می رسد. زمان کاشت این گیاه در ایران به زمان قاجار همزمان با کاشت چای در شمال کشور جهت حفاظت از باغ های چای بوده است.
بامبو در جلوگیری از فرسایش خاک، حفاظت مزارع، تولید سوخت و کاغذ، ساخت ظروف، صنایع دستی، ساختمان سازی و … کاربرد دارد. پرورش بامبو در حکم زنده نگهداشتن یک هنر اصیل، پاسداشت فرهنگی دیرین و تولید محصول راهبردی چند منظوره است. از این رو 18 سپتامبر به عنوان روز جهانی بامبو نامگذاری شده است.

باغ بامبو با همین گیاه، به شکل طبیعی مسقف و محصور شده و محیطی دلچسب ، آرامش بخش و دیدنی ایجاد کرده است. حالا اگر میخواهید یک فضای زیبا و دنج را در میان بامبوهای سر به فلک کشیده تجربه کنید و دقایقی را برای مراقبه و عکاسی از این فضا بگذرانید به شهر رامسر، میدان انقلاب، خیابان سخت سر بروید.