اجرای طرح «موزه‌یار» در موزه رامسر

طرح « موزه یار » از سوی پردیس موزه‌ای رامسر در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی گروه موزه‌های دفینه «موزه‌یار» عنوان طرحی‌ آموزشی ویژه‌ دانش آموزان است که از سوی پردیس موزه‌ای رامسر اجرا می‌شود.
در این طرح که با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان رامسر برگزار می‌شود؛ دانش‌آموزان وارد دنیایی از قصه‌ها در محیطی به نام موزه شده و در پی کشف حقایق نهفته در سکوت اشیاء به بازدید از آثاری می‌پردازند که بر جای مانده از ادوار مختلف تاریخ هستند و هریک دارای داستان‌ها و اسراری سر به مهراند.
در گام نخست، این طرح که با هدف بهره‌گیری از روش‌های مؤثر آموزش های میدانی، بهره گیری از روش های موثر یادگیری همچون مشاهده، مطالعه، تحقیق و پژوهش و آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با موزه، اجرا می‌شود؛ دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در پردیس موزه‌ای رامسر حضور یافته و یک روز را در فضای موزه سپری خواهندکرد.
دانش آموزان در پی کشف این حقایق به دنبال چگونگی سیر تکامل آن‌ها، تاثیرات ادواری و تاریخی در نحوه شکل‌گیری آنان بوده و در این طی مسیر مهارت قصه‌گویی از زبان اشیاء را در قامت یک کارشناس راهنما در موزه خواهند آموخت.
در ادامه به موجب کسب این مهارت، دانش‌آموزان نائل به دریافت کارت عضویت افتخاری “موزه‌یار” می‌گردند که با در دسترس داشتن آن مجاز به دعوت خانواده و دوستان خود تا سقف ۳ نفر با تخفیف ویژه و ارائه توضیحات به آنان به عنوان کارشناس راهنما و موزه‌یار پردیس موزه‌ای رامسر خواهند بود.