نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: آثار موزه گوهر و آرایه های تاریخی که ریشه تاریخی دارد و هنر ایران را نشان می‌دهد مایه افتخار ماست.
به گزارش روابط عمومی گروه موزه‌های دفینه؛ محمد کشتی آرای نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر پس از بازدیدش از موزه گوهر و آرایه های تاریخی گفت: ۴۰ سال از جلوی اینجا رد می‌شدم و همیشه دوست داشتم بدانم اینجا چه خبر است اما فرصتی پیش نیامده بود.
این فعال حوزه طلا و سکه گفت: از آنجا که سابقه فعالیت من و شغل خانوادگی من در ارتباط با این آثار موزه است، برایم جای افتخار داشت که ایرانی‌ها چنین هنرهایی را خلق کرده اند. من موزه گوهر و آرایه های تاریخی را ندیده بودم و فقط درباره برخی از آثارش چیزهایی می‌شنیدم.
وی گفت: به نظرم ساختار فیزیکی موزه خوب بود و می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری تهران باشد. می دانم که خیلی از مردم حتی همکارانم این موزه را نمی‌شناسند باید درباره آن اطلاع رسانی بیشتری شود چون واقعاً زیباست.
کشتی آرای بیان کرد: برای من دیدن آثاری از زمان اشکانیان و ساسانیان و شمشیرها جالب بود چون نمونه‌های آن را قبلاً دیده بودم. زمانی که قدمت برخی از آثار عقب می‌رود و شاخصه‌های هنری کشورمان مشخص می‌شود بیشتر به این هنر افتخار می‌کنیم.
وی ادامه داد: موزه گوهر و آرایه های تاریخی به عنوان یکی از موزه‌های پردیس موزه‌ای دفینه، ویترین‌هایی از آثار اروپایی هم داشت اما آن آثاری که ریشه تاریخی دارد و هنر ایران را نشان می‌دهد بیشتر مایه افتخار ماست.