موزه هنر ایران در راستای تحقق بخشیدن به رسالت اصلی موزه‌ها که همانا آموزش و گشایش بروی تمامی گروه­های اجتماعی است، به مناسبت روز جهانی موزه (28 اردیبهشت) با توجه ویژه به کودکان اتیسم و تسهیل امکان حضور این عزیزان در محیط­های فرهنگی/ موزه­ای، برنامه‌ای مشترک با مساعدت و همکاری انجمن اتیسم ایران برگزار نمود.

هدف از این برنامه، آموزش و ارتقا رفتار علمی موزه­داران در مواجهه با کودکان و نوجوانان اتیسم در محیط موزه بود که با محوریت باز آفرینی هنر و خلاقیت (با نگاهی به کودکان اتیسم)، در دو روز متوالی انجام پذیرفت. در روز نخست ( بیست و هشت اردیبهشت) نشست آموزشی با مربیان و مدرسان مجرب انجمن اتیسم ایران برای آگاهی و آموزش نحوه برخورد کارکنان موزه­های مؤسسه فرهنگی بنیاد با این افراد خاص صورت گرفت. در دومین روز ( بیست و نهم اردیبهشت) نیز بازدید تعدادی از نوجوانان اتیسم به همراه والدین و مربی­ها از موزه هنر ایران و  برگزاری کارگاه نقاشی و عکاسی با موضوع بازدید از موزه هنر ایران برگزار شد.

گفتنی است موزه هنر ایران مصمم است این ارتباط را با انجمن اتیسم ایران تداوم بخشد تا از این طریق به اهدافی چون فراهم‌کردن محیط موزه هنر ایران برای بازدید افراد با نیازهای ویژه و ایجاد  زمینه مساعد آموزش و شرایط ارتقا آگاهی هم برای کارکنان موزه و هم برای مخاطبان دست یابد.