ورود موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان به احیاء و توسعه «موزه قصر آینه یزد»

به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان به‌دنبال سفر هفته گذشته فتاح به یزد و بازدید از موزه قصرآینه در این شهر و قول مساعد برای حمایت بنیاد مستضعفان برای توسعه این موزه و ارتقاء کیفی آثار آن، رئیس موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان از آغاز عملیات توسعه‌ای این موسسه برای ارتقاء کمی و کیفی موزه قصر آینه یزد و همچنین مرمت ابنیه و اضافه شدن آثار تمدنی و فرهنگی جدید به آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، حشمت الله قنبری با اعلام این خبر در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: یزد یکی از حوزه‌های تمدنی ایران است و موزه قصر آینه نیز یکی از اماکن ارزشمند فرهنگی یزد است که بخشی از جلوه‌های تاریخ ایران را به نمایش گذاشته است ولی علی رغم تلاش‌های بسیاری که برای نگهداری این موزه به عمل آمده، مقرر شد بنیاد مستضعفان برای ارتقاء این موزه از منظر ابنیه و آثار به نمایش درآمده در آن، وارد عمل شود.

رئیس موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان ادامه داد: بر اساس مطالعات و بررسی‌های انجام شده قرار است بنیاد مستضعفان با استفاده از توان علمی و همچنین گنجینه ارزشمند آثار تاریخی در اختیارش، مطابق با حوزه تمدنی و پیشینه یزد و مردم بزرگ این شهر که حق بزرگی بر گردن تمدن ایران دارند، اقدامات توسعه‌ای را در این موزه آغاز کند.

وی با بیان اینکه قرار است بنیاد مستضعفان برای افزایش وسعت و همچنین عمق بخشیدن به آثار به نمایش درآمده در آن وارد عمل شود گفت: بر همین اساس علاوه بر مرمت ابنیه این موزه، آثار فرهنگی جدیدی به آثار فعلی به نمایش درآمده در آن اضافه خواهد شد و آرایه‌ها و ویترین‌هایی مطابق با نیاز این موزه و در تراز بین المللی برای این موزه در نظر گرفته می‌شود.

قنبری گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده این اقدامات در ۲ مرحله زمانی انجام می‌شود که در مرحله نخست با همراهی میراث فرهنگی استان، اقدامات این مرحله تا دهه فجر انجام می‌شود و در مرحله دوم انشالله در صورت همراهی مسئولان استان، این موزه، به یکی از مفخره‌های ملی تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در طول اجرای عملیات مرمت و ارتقاء موزه قصر آینه یزد، این موزه به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد افزود: علاوه بر باز بودن موزه در طول اجرای این عملیات، هیچ اثری نیز از آثار فعلی این موزه کاسته نخواهد شد و در مقابل، آثار تاریخی و تمدنی جدیدی از گنجینه در اختیار موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان به این مکان منتقل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، به‌دنبال سفر هفته گذشته سید پرویز فتاح به یزد و بازدید از موزه قصر آینه، رئیس بنیاد مستضعفان وعده داده بود در صورت درخواست مسئولان استانی، این بنیاد حاضر است تا توان موسسه موزه های بنیاد مستضعفان را برای حمایت از این موزه و مرمت ابنیه آن در جهت ارتقاء کیفی موزه قصر آینه بکارگیرد.

انتهای پیام