موزه خودروهای تاریخی ایران در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1382 در زمینی واقع در کیلومتر 10 جاده مخصوص تهران- کرج، با مساحت 19300متر مربع که 10 هزار متر مربع آن به فضای مسقف اختصاص یافته بود افتتاح گردید. از این مساحت 3000متر مربع جهت نمایش 45 دستگاه اتومیبل، 2 ارابه کالسکه و 3 دستگاه موتور سیکلت پذیرای بازدیدکنندگان بود. در حالی که تعداد خودروهای به نمایش در آمده حدود یک چهارم خودروهای این مجموعه بوده است. این مجموعه شامل بهترین، منحصر به فردترین و در برخی موارد نادرترین نمونه های خودرو در جهان می باشد.

از آنجایی که ساختمان محل نگهداری و نمایش خودروها از ابتدا به این منظور طراحی نگردیده بود، موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که وظیفه حفظ و نگهداری این مجموعه را برعهده دارد، در راستای برنامه های فرهنگی این مجموعه اقدام به بازسازی و بهبود بهره برداری فرهنگی از این مجموعه با ارزش نمود.

در ابتدای سال 1399 با بهره گیری از مهندسین و افراد متخصص در این حوزه، ابتدا تغییرات مد نظر در طرح معماری اعمال و طراحی سازه ای و تاسیساتی پروژه انجام گردید. و عملا فاز اجرای پروژه از 20 اردیبهشت ماه 1399 آغاز شد و همچنان ادامه دارد.